11 nov. 2015

Sålda med god vinst.

Och där är mina Swedol sålda med god vinst. Den andra lyckade rapportspekulationen jag gjort i den här rapportperioden. Troax var ännu bättre och där sålde jag för tidigt men jag hade på känn att detta också skulle kunna gå bra. BTS group gick inte lika bra men det är å andra sidan ett superbolag som jag faktiskt lika gärna kan behålla då jag tror att de kommer att fortsätta att utvecklas väl. Finns inga andra företag som har en kundlista i närheten av BTS har.

Jag tror man kan behålla på sikt i Swedol och att aktierna kan bli värda mycket mer än vad de står i nu men detta var inte min idé från början. Det var det inte heller i BTS iofs och jag kanske hade bitit ihop även här om aktien hade backat istället för att gå upp.

Det som gör mig litet bekymrad är att man faktiskt reserverar 30 miljoner för att ta itu med den norska verksamheten och det innebär ju att lönsamheten mycket väl kan sluta på noll i år. Så framåtblickande kan det bli bra, men jag tror det finns litet mer att bevisa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar