30 sep. 2015

Dagens signaler 29 september - midcap.



Utan något som helst anspråk på att vara heltäckande, bara några aktier jag finner intressanta:


Arcam

Nått upp till motståndsnivån 150 kr. Kan vara en långsiktig vändning men det är ännu inte bekräftat. Vad Arcam åstadkommer imponerar på mig, tydligen stark ställning på marknaden, bra eftermarknad. Tror på positivt nyhetsflöde. Jag har några få aktier och behåller dom.




B&B Tools

En doji följt av en bullish engulfing, bullish divergens stochastic/pris. Tycker ändå det ser svagt ut.





Bilia

En doji som tyder på jämvikt mellan bull o bear, drar man en linje från botten vid 140 så får vi en stödnivå här, nedtryckt stochastic och stigande primärtrend. Jag skulle gärna köpa några här.





Eniro preferens

Har väl dk på ca 15%. Bullish engulfing. Kan nog vara möjligt att göra kortsiktiga affärer även i preferensaktier om man så önskar.





Haldex

Piercing candle, stigande stochastic och bullish divergens. Jag skulle nog ändå avstå.





Hemfosa

tyvärr en hs här. Gick väldigt fort. Tycks ha något med att några i ledningen slutar. Jag gillar ändå Hemfosa och om jag inte missminner mig så var det Strands småbolagsfonds största innehav.





Itab

En doji följt av en bullish engulfing. Blir intressant att följa upp idag.






Klövern

Undervärderat. Bullish engulfing idag. Kursen rör sig sidledes. Rekommenderar att ta de vinster som ev. uppstår ganska omgående.





Mekonomen

Nära en bullish engulfing. Känns svagt, behöver nog bilda en botten.






Sweco

Hammer, bollingerbanden drar ihop sig vilket tyder på att utbrott kommer åt något håll, troligast i trendens riktning, kan mycket väl tänka mig utbrott uppåt här. Fått en hel del köprekommendationer.





Systemair

Stort candle, bullish engulfing. Läste något om bolaget jag starkt ogillade för inte så länge sedan, minns inte vad, men det gjorde mig mycket skeptisk till Systemair, jag avstår.





Victoria Park

Har gått väldigt starkt och fortsätter uppåt. Kan tänka mig vinsthemtagningar här snart. Märkligt också att D.Carnegie har en såpass annorlunda utveckling. För mig är det ett starkare bolag och om man tittar på värdering av bostadsbolag så kan man köpa Amasten för 2,70 med ett substansvärde på 3,78. Amasten är dessutom mycket mindre vilket borde vara en fördel om man t.ex. vill dubbla värdet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar