3 juli 2016

Lägesbedömning.


Dow jones har återigen nått 18000-nivån och är nära ATH. Den senaste kursstapeln ser nästan ut som en gravestone doji, dvs en säljsignal. Kan nog bli svårt att komma vidare uppåt här, men jag tror inte heller på stora nedgångar. Snarare tror jag på fortsatt uppgång men när den kommer är inte lätt att säga.

Alltså lär dow jones röra sig sidledes. Dessutom stängd i morgon, 4 juli.

Omx kan iaf inte räkna med någon draghjälp från djia under den närmaste framtiden.

Tycker det pekar mot att man bör vara försiktig och med försiktig menar jag kortsiktig. Grundantagandet är att djia kommer att fortsätta upp så att gå kort anser jag vara hög risk i det här läget.

Omx ser ut att ha litet till att ge på uppsidan.

Slutsatsen blir alltså att leta aktier i speciella lägen, betsson och fingerprint kan vara intressant, och att vara kortsiktig, att gå ner på åtminstone timsdiagram i det här läget. Att inte förvänta sig någon stark draghjälp från marknaden. Tunn handel. Små marginaler. Kan man göra en vinst i den här marknaden anser jag att man ska säkra den vinsten.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar