15 juli 2015

Tyvärr, jag hade fel.

När jag nu läser q2 för REC silicon och ser att man aviserar en nyemission och samtidigt pratar om att dra ner verksamheten med 50% i en av företagets fabriker så måste jag säga att jag har kommit till vägs ände med det här bolaget. Jag kommer förmodligen att sälja mina aktier i morgon bitti.

Detta var ett misstag  från början till slut från min sida, det måste erkännas. Jag hade inte tillräcklig insyn i bolaget, jag kände inte till ledningen. Jag lät mig förföras av denna möjlighet att utvinna elenergi ur solstrålarna.

Det blir en stor förlust för mig. Största jag haft på många år. Jag kan bara hoppas att jag lärde mig något, men tydligen, efter så många år, så är det fortfarande väldigt svårt att hålla sig till vad som vore en rimlig satsning i ett helt okänt bolag.

Dåligt. Inte av REC. Utan av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar