Arcam: Marknadsorganisation förstärks
Arcam AB, noterat på NASDAQ Stockholm, har utsett Bruce Bradshaw till
Chief Marketing Officer (CMO) och ansvarig för en ny central
marknadsorganisation i koncernen. Den nya marknadsorganisationen
placeras på det nystartade kontoret i Woburn utanför Boston i USA.
Bruce Bradshaw kommer att leda och koordinera Arcams globala
marknadsföring, inklusive varumärkesarbete och marknadskommunikation
och stärka bolagets marknadsposition inom additiv tillverkning för
flyg och ortopedi.
Bruce Bradshaw var tidigare marknadschef för Stratasys i Nordamerika.
Han har över 20 års erfarenhet inom kommunikation, PR,
affärsstrategier, varumärkesbyggande, marknadsföring och
affärsutveckling. Bradshaw har haft ledande marknadsbefattningar i
olika mjuk- och hårdvaruföretag, bl a hos Objet före fusionen mellan
Stratasys / Objet, Empirix och Scitex. Han har en kandidatexamen i
företagsekonomi från Rivier University.
"Det är med glädje vi välkomnar Bruce Bradshaw, en välkänd veteran
inom AM-industrin, till Arcam. Bruce kunskap och erfarenhet inom
marknadsföring och inom additiv tillverkning kommer att stärka vår
marknadsföring och hjälpa oss utveckla våra affärer för EBM, pulver
och kontraktstillverkning", säger Magnus René, VD på Arcam.
För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD, Arcam AB
Telefon: 031-710 32 00, alt. mobil: 0702-79 89 99, eller e-post:
magnus.rene@arcam.com
Arcam tillverkar produkter för industriell 3D-printing i metall.
Arcams teknologi, Electron Beam Melting (EBM®), möjliggör
kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad design och
funktion. Arcam är en innovativ partner för tillverkning inom främst
flyg- och implantatindustrin.
Arcamkoncernen erbjuder industriella 3D-skrivare genom Arcam AB i
Mölndal, metallpulver genom dotterbolaget AP&C i Kanada samt
avancerade ortopediska implantat genom DiSanto i USA.
Bolaget är listat på Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i
Mölndal.
Chief Marketing Officer (CMO) och ansvarig för en ny central
marknadsorganisation i koncernen. Den nya marknadsorganisationen
placeras på det nystartade kontoret i Woburn utanför Boston i USA.
Bruce Bradshaw kommer att leda och koordinera Arcams globala
marknadsföring, inklusive varumärkesarbete och marknadskommunikation
och stärka bolagets marknadsposition inom additiv tillverkning för
flyg och ortopedi.
Bruce Bradshaw var tidigare marknadschef för Stratasys i Nordamerika.
Han har över 20 års erfarenhet inom kommunikation, PR,
affärsstrategier, varumärkesbyggande, marknadsföring och
affärsutveckling. Bradshaw har haft ledande marknadsbefattningar i
olika mjuk- och hårdvaruföretag, bl a hos Objet före fusionen mellan
Stratasys / Objet, Empirix och Scitex. Han har en kandidatexamen i
företagsekonomi från Rivier University.
"Det är med glädje vi välkomnar Bruce Bradshaw, en välkänd veteran
inom AM-industrin, till Arcam. Bruce kunskap och erfarenhet inom
marknadsföring och inom additiv tillverkning kommer att stärka vår
marknadsföring och hjälpa oss utveckla våra affärer för EBM, pulver
och kontraktstillverkning", säger Magnus René, VD på Arcam.
För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD, Arcam AB
Telefon: 031-710 32 00, alt. mobil: 0702-79 89 99, eller e-post:
magnus.rene@arcam.com
Arcam tillverkar produkter för industriell 3D-printing i metall.
Arcams teknologi, Electron Beam Melting (EBM®), möjliggör
kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad design och
funktion. Arcam är en innovativ partner för tillverkning inom främst
flyg- och implantatindustrin.
Arcamkoncernen erbjuder industriella 3D-skrivare genom Arcam AB i
Mölndal, metallpulver genom dotterbolaget AP&C i Kanada samt
avancerade ortopediska implantat genom DiSanto i USA.
Bolaget är listat på Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i
Mölndal.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar